Analýza konkurence
Analýza konkurence je proces shromažďování a analýzy informací o konkurenčních firmách a jejich produktech nebo službách. Cílem analýzy konkurence je poskytnout společnosti informace, které potřebuje k tomu, aby mohla lépe porozumět svému postavení na trhu a učinit informovaná rozhodnutí o marketingu svých produktů nebo služeb.
Mezi hlavní prvky analýzy konkurence patří:
- Identifikace konkrétních konkurentů – Kto jsou, jaké jsou jejich služby, jaký mají podíl na trhu
- Analýza silných a slabých stránek – V čem jsme nebo můžeme být lepši jak konkurenční firma, a naopak v čem jsme nebo můžeme být horší jak konkurenční firma.
- Analýza strategií konkurence – Jaké jsou marketingové strategie konkurence, jaké kanály používají, jak se snaží oslovit zákazníky, jak pečují o stávající zákazníky, jaké jsou jejich marketingové kampaně (Nápady, vizuál, cílení, cena/cenotvorba)
Analýza konkurence v zásadě vždy slouží k lepšímu porozumění svému postavení na trhu. Z toho může vyplývat:
- Identifikace příležitostí na zvýšení podílů na trhu – Využití slabých nebo slepých míst konkurence jako příležitost k vlastnímu růstu.
- Vytvoření unikátní nabídky hodnoty (Unique Value Proposition) – Odlišení se od konkurence v hodnotě kterou zákazníkovi vůči konkurenci firma přinese
- Zlepšení vlastních marketingových aktivit – podle toho co u konkurence funguje nebo nefunguje může firma vlastní aktivity lépe koordinovat
Ve společnosti Key Advantage považujeme analýzu konkurence za klíčový krok pro úspěšnou marketingovou strategii. Provádíme důkladné zkoumání vašich hlavních konkurentů, abychom pochopili jejich silné a slabé stránky, tržní postavení a strategie, které používají. Tato analýza nám umožňuje nejen přesně zmapovat pozici vaší značky na trhu, ale také odhalit příležitosti, které mohou být přehlíženy nebo nevyužity vaší konkurencí. Na základě získaných dat vyvíjíme strategie, které zdůrazňují vaše jedinečné výhody a odlišují vás od konkurence, čímž vám pomáháme dosáhnout výjimečné pozice na trhu. Naším cílem je nejen vás udržet krok s konkurencí, ale především vás dostat o krok napřed.