Brand Awareness je anglický výraz pro povědomí o značce, produktu či výrobku v cílové skupině. Znalost značky popisuje, kolik lidí ze zvolené cílové skupiny má povědomí o produktu či značce. Brand Awareness se tedy udává v procentech.
Brand Awareness a jeho dělení
Marketingové teorie v souvislosti s pojmem Brand Awareness ještě rozlišují dva dílčí pojmy – Spontaneous Awareness a Prompted Awareness. Spontaneous Awareness neboli spontánní znalost značky se zkoumá např. otázkou: „Jaké znáte značky automobilů?“. Naopak Prompted Awareness neboli podpořená znalost značky se zjišťuje konkrétní otázkou: „Znáte značku Volkswagen?“.
Dalším druhem povědomí o značce je Top of Mind. Tento výraz označuje subjektivně vnímanou dominantní pozici značky v dané kategorii produktů či konkrétním oboru. Pro někoho je tedy Top of Mind v oboru „automobilový průmysl“ Škoda Auto, pro jiného zase Ford.