Pod pojmem diminishing returns je možné si představit snižující se účinek reklamy, klesající výnosy z reklamy a jakousi nenávratnost investic. Jednoduše a v kostce řečeno – v médiích to funguje tak, že za každou další investici získáváme méně mediálního výkonu, než kolik jsme získali za srovnatelnou investici předchozí.
Příklad diminishing returns
Společnost XY investuje milion korun do televizní kampaně, kterou osloví 30% populace. Rozhodne se, že do dané kampaně investuje další milion korun, jenomže nyní už osloví pouze 10% populace, mezi nimiž se objevují samozřejmě i diváci, kteří již reklamou zasaženi byli. Tuto nenávratnost dalších investic nazýváme právě diminishing returns.
Stejně tak pokud se firma XY například rozhodne, že prodlouží svůj reklamní spot na dvojnásobek původní délky, bude ji to stát další nemalé peníze, ovšem účinek takovéhoto spotu rozhodně nebude dvojnásobný, než byl účinek spotu původního.