Přeskočit na obsah

Face to face

Face to face neboli face to face rozhovor je jedna z nějčastěji používaných metod kvantitativního marketingového výzkumu. Jde o rozhovor tváří v tvář, při kterém tazatel osobně komunikuje s respondentem. Při technice face to face dochází k řízenému rozhovoru jednoho na jednoho za účelem zjistit postoj a reakce zákazníka na produkt.

Na rozdíl od telefonních či online průzkumů bývá face to face rozhovor delší. Výhodou je i fyzická přítomnost tazatele díky níž respondent snáz udrží pozornost. Při face to face rozhovoru navíc existuje možnost použití stimulačních prvků, jako jsou tištěné letáky, reklamní sekvence, fotografie obalů nebo skutečné produkty, loga atd. Tazatel ale nesmí při face to face rozhovoru nijak ovlivňovat respondenta. Aby byly výsledky výzkumu relevantní, je třeba se vyhnout navádění nebo přílišnému vysvětlování otázek.

banner 2025 03 19t105959.064 - Face to face

V Key Advantage si plně uvědomujeme význam face to face rozhovorů jako nástroje pro získání hlubokých a kvalitativně vysoce hodnotných dat. Tento osobní přístup nám umožňuje získat nejen povrchní reakce, ale prohloubit porozumění skutečným potřebám, preferencím a chování našich klientů a jejich zákazníků. Intenzivní interakce tváří v tvář zajišťuje, že získáváme podrobné odpovědi, které by mohly být v anonymních průzkumech přehlédnuty nebo nedostatečně interpretovány.

Používáme face to face rozhovory především v situacích, kde je potřeba získat hluboké porozumění názorům a emocím spojeným s testováním nových produktů, služeb nebo v reklamních kampaních. Tato metoda nám také umožňuje v reálném čase reagovat na reakce respondentů, což přináší možnost dalšího prohloubení diskuse a získání detailnějších informací. Key Advantage tuto techniku často využívá v kombinaci s dalšími metodami, jako je analýza dat, focus groups a online průzkumy, což nám umožňuje sestavit komplexní obrázek trhu a zákaznických preferencí.