Anglické slovní spojení firts try se překládá jako „první zkouška“. A tento překlad vyjadřuje přesně to, co se pod pojmem first try skrývá. Jedná se o okamžik, kdy zákazník/spotřebitel poprvé vyzkouší nový, pro něj neznámý produkt, výrobek či značku.
First try v reálném prostředí
First try je poměrně důležitý moment, jelikož se od něj odvíjí první dojem ze značky, názor na ni a to, jestli klient má chuť nadále dané produkty používat/konzumovat.
Firmy si tedy dávají často záležet, aby first try proběhl co nejlépe. Stává se tak tedy často pomocí ochutnávek, kdy je povolána krásná, milá, usměvavá hosteska, která dané zboží nabízí kolemjdoucím. Těm je příjemné se u sympatické slečny zastavit a ochutnat nebo vyzkoušet něco nového, navíc zadarmo. Často tato ochutnávka bývá spojena i s nějakou akcí, například „ochutnej, kup dvě tyčinky a třetí dostaneš zdarma“. Tímto způsobem se samozřejmě nenabízí pouze jídlo a pití, ale například i vůně, krémy a jiná kosmetika.
Dalším způsobem dosažení first try je takzvaný sampling, což je distribuce zkušebních vzorků. K spotřebitelům se tyto vzorky dostávají často jako příloha k časopisům či dárek k nákupu.