Focus group je kvalitativní výzkumná metoda získávání dat. Slouží k zjišťování postojů, názorů, mínění a motivů jednání. Metoda focus group se často používá v marketingových výzkumech například k testování účinnosti reklamy nebo ke zjištění reakce na nový produkt.
Focus groups jsou založeny na diskuzi
Jak se výše popsaná výzkumná metoda uskutečňuje? Focus groups jsou skupiny nejčastěji 6 až 10 respondentů náhodně vybraných z cílové skupiny, se kterými se prostřednictvím moderátora vede diskuze na dané téma. Obvykle trvá 1 až 2 hodiny a zadavatel má možnost sledovat diskuzi pasivně prostřednictvím kamery nebo polopropustného zrcadla.
Výstupem bývají podrobnější informace o tom, jak lidé smýšlejí o nějakém problému, jaký mají názor a co jej ovlivňuje a podobně. Při focus groups nelze zjistit kvantitativní údaje, to však ani není cílem této metody.
V Key Advantage si ceníme focus groups jako jednoho z nejsilnějších nástrojů kvalitativního výzkumu, který nám umožňuje získat hluboké porozumění k motivacím, postojům a očekáváním našich klientů i jejich zákazníků. Naše týmy expertů navrhují a řídí focus group se zaměřením na konkrétní témata, jako jsou reakce na nové produkty, hodnocení brandingu nebo testování reklamních kampaní. Každá skupina je pečlivě složena tak, aby reprezentovala široké spektrum cílové skupiny klienta, což zajišťuje, že získané informace jsou relevantní a přesné.