Na obecné úrovni se anglický výraz „gadget“ používá k označení drobného předmětu, technické vychytávky. V oblasti online marketingu a médií termín gadget označuje interaktivní miniaplikaci, která může být součástí internetových stránek a funguje jako populární a uživatelsky zajímavý druh reklamy.
Jakou formu mohou mít gadgets?
Gadgety (synonymním výrazem widgety) jsou zpravidla vytvořeny ve flashovém prostředí, díky čemuž umožňují jednoduchou implementaci do internetové stránky. Gadgety mohou být jednoduché hry, kvízy, ale také třeba interaktivní videa či hodiny.
Základem úspěšného gadgetu je virální potenciál. Ten je přítomen zejména u miniher, u nichž je úkolem nasbírat co největší počet bodů. Po ukončení hry bývá uživatel zpravidla přesměrován na internetovou stránku společnosti. Uživatel si tak na první pohled ani nemusí uvědomit, že je hra součástí reklamní kampaně.