Konverze je pojem, který využívá online marketing. Za konverzi se považuje situace, kdy uživatel internetu vykoná na konkrétním webu nějakou akci, kterou si prodejce vytyčil. Konverze souvisí s internetovou reklamou – reklama se snaží přilákat zákazníky na web prodejce a cílem je právě konverze.
Konverze například zahrnuje:
- koupi/objednání produktu
- registrace na webu
- přihlášení se k odběru e-mailů
- vyplnění dotazníku či ankety
- „like“ či komentář
- a další podobné akce
Konverzní poměr ukazuje, kolik lidí kliklo na reklamu, dostali se na web prodejce, a jaké procento z nich uskutečnilo akci neboli konverzi. Pokud je počet zobrazení reklamy velký, ale konverzní poměr nízký, tak je třeba zapracovat na webové stránce s produktem a různými způsoby přimět klienta k vykonání konverze.
Konverze a konverzní poměr souvisí s pojmem CPA (Cost per Action), což je způsob placení za reklamu, kdy zadavatel reklamy platí až v případě, kdy uživatel vykonává předem stanovenou konverzi.
Ve společnosti Key Advantage považujeme konverze a konverzní poměr za klíčové ukazatele úspěšnosti digitálních kampaní. Konverze představují akce, které jsou pro vaše podnikání zásadní, ať už jde o nákup produktu, vyplnění formuláře, registraci nebo stažení materiálu. Naším cílem je přivést relevantní publikum na vaše webové stránky nebo platformy a optimalizovat jejich zážitek tak, aby se návštěvníci proměnili v zákazníky. S využitím pokročilých analytických nástrojů a sledováním uživatelského chování identifikujeme překážky na cestě ke konverzi a navrhujeme konkrétní kroky pro jejich odstranění.
Kromě zlepšení samotné cesty zákazníka se zaměřujeme také na optimalizaci konverzního poměru (CR – Conversion Rate), který vyjadřuje procento návštěvníků, kteří provedli požadovanou akci. Implementujeme strategické změny, jako jsou úpravy designu webových stránek, přizpůsobení výzev k akci (CTA), zlepšení rychlosti načítání stránek nebo testování různých variant obsahu pomocí A/B testů. Naším cílem je nejen zvýšit počet konverzí, ale také maximalizovat návratnost investic (ROI) a zajistit, že každá návštěva vaší stránky přispěje k dosažení obchodních výsledků. S Key Advantage je optimalizace konverzí nejen cílem, ale i standardem.