Pod pojmem layout se rozumí grafické rozložení jednotlivých prvků v rámci jedné strany. Jedná se o rozvržení tiskového, ale i elektronického reklamního materiálu, jako jsou různé letáky, inzeráty, časopisy, deníky či webové stránky.
Layout tvoří celkový vzhled grafických produktů a tiskovin, jelikož je zvykem, že se u konkrétních titulů stále opakuje. Grafická podoba novin, časopisů, ale i dalších médií je u konkrétních titulů stále stejná, mění se pouze obsah.
Layout zpravidla zahrnuje následující prvky:
- formát stránky a tiskové zrcadlo
- pozadí, barvy
- grafické prvky jako je logo atd.
- rozvržení textu, nadpisy
- velikost, barva a typ písma
- rozvržení obrázků, prázdných i reklamních ploch
- záhlaví
O jakémsi layoutu hovoříme i u televizních pořadů. I ty mají jednotnou formu, dle které je divák rychle pozná.
Pro účinnost reklamních tisků je důležité, aby si uživatel layout zapamatoval a spojil si jej s konkrétním produktem či značkou.