Pojem marketingový mix se užívá pro označení základních marketingových nástrojů, které by se měly používat při plánování marketingové strategie. Slovní spojení „marketingový mix“ začal jako první používat Neil H. Borden, a to v roce 1949. Marketingový mix slouží firmě k tomu, aby její kampaň byla úspěšná a společnost efektivně dosáhla předem stanovených cílů.
Philip Kotler a Gary Armstrong definovali marketingový mix ve své knize Marketing takto: „Marketingový mix je soubor taktických marketingových nástrojů – výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků na cílovém trhu.“
Marketingový mix – několik modelů
V souvislosti s marketingovým mixem existuje několik různých modelů. Asi nejznámějším a nejpoužívanějším je marketingový mix 4P. Mezi nástroje marketingové mixu patří v tomto případě product (výrobek), price (cena), promotion (propagace) a place (místo).
Kromě modelu 4P také marketingoví specialisté používají marketingový mix 4C nebo marketingový mix 5P.
Nevíte si rady s plánováním marketingové strategie? Společnost key advantage s.r.o. pro vás připraví optimální marketingový mix přesně podle vašich potřeb a cílů!
Ve společnosti Key Advantage přistupujeme k marketingovému mixu s důrazem na moderní pojetí, které překračuje tradiční model 4P a zahrnuje prvky z modelů 5P a 4C, aby byla strategie co nejvíce orientovaná na potřeby zákazníků. Při tvorbě marketingových strategií pečlivě analyzujeme každý produkt z hlediska jeho designu, ceny, dostupnosti a způsobů propagace, s cílem nabídnout zákazníkům maximální hodnotu. Naše kampaně jsou navrženy tak, aby oslovily cílové skupiny efektivněji a zvýšily povědomí o značce. Kreativní přístupy v oblasti propagace, včetně digitálních a tradičních médií, jsou klíčové pro úspěch našich klientů, a to včetně vysoce cílených digitálních kampaní, které jsou založené na pečlivém výzkumu a analýze trhu.