Uživatelé si mohou zaplatit za zobrazení bez reklam
Meta Platforms, americká společnost za sociálními sítěmi Facebook a Instagram, spustila v Evropě placené předplatné umožňující bezreklamní používání těchto platforem, zatímco standardní přístup s reklamou zůstává zdarma. Tato novinka reaguje na regulace EU týkající se ochrany osobních údajů, přičemž je nabízena pouze uživatelům v EU a Evropském hospodářském prostoru, včetně Švýcarska, Islandu, Norska a Lichtenštejnska
Cena předplatného se liší podle zařízení: 9,99 eura měsíčně pro desktop a 12,99 eura pro mobilní zařízení s iOS nebo Androidem, což odráží poplatky vybírané obchody Google Play a Apple App Store. Tímto krokem Meta nejen vyhovuje evropské regulaci, ale také nabízí alternativu k tradiční reklamnímu modelu, ve světle nedávných rozhodnutí EU a pokut od Irského úřadu pro ochranu osobních údajů za nucení uživatelů k přijímání cílené reklamy. Evropa je pro Metu klíčovým trhem, kde reklama tvoří značnou část jejích příjmů.