Přednostní výpisy jsou úzce spojeny s internetovými vyhledávači či katalogy a jsou také součástí Search Engine Marketing (SEM). Přednostní výpisy jsou placené odkazy, které se ve vyhledávačích zobrazují na předních pozicích, v současnosti jsou již však nahrazovány výhodnějšími PPC kampaněmi.
Přednostní výpisy v praxi
A jak tedy přednostní výpisy fungují? Firma, která chce být vidět ve vyhledávání, si u konkrétního vyhledávače zaplatí odkaz na svůj web, jenž bude vypisován před ostatními výsledky na zvolené klíčové slovo. Většinou se jedná o tři až pět prvních pozic na první straně vyhledávače, které jsou obsazeny přednostními výpisy.
Přestože přednostní výpisy dříve patřily mezi důležité produkty vyhledávačů, tak jsou dnes na ústupu. Nevýhodou je totiž jejich vyšší cena – přednostní výpisy se totiž platí fixně na měsíc. Oproti tomu PPC kampaně se platí za reálnou konverzi (tedy za klik), čímž jsou výhodnější než přednostní výpisy.