Rating je jednou z důležitých veličin při zkoumání sledovanosti pořadu, čtenosti tištěného média či poslechovosti rozhlasového vysílání. Jedná se o veličinu, která udává, kolik lidí bylo zasaženo určitým médiem.
Jak se udává rating?
Rating se udává buďto v procentech, a sice kolik procent osob z dané cílové skupiny bylo zasaženo, popřípadě je možné jej vyjádřit i v tisících. O ratingu mluvíme ale samozřejmě i v souvislosti s reklamním či inzertním sdělení. Zde rating udává procento populace, které bylo tímto reklamním poselstvím zasaženo. Například GRPs kampaně jsou pak tvořeny součtem jednotlivých ratingů.
Ve společnosti Key Advantage využíváme rating jako nástroj k hodnocení efektivity kampaní, výkonnosti médií a spokojenosti zákazníků. Díky ratingu dokážeme objektivně porovnávat různé kanály a strategie, což nám umožňuje lépe alokovat rozpočty a maximalizovat návratnost investic. Pomocí důkladné analýzy ratingových ukazatelů, jako je například hodnocení televizních kampaní nebo online reklam, optimalizujeme kampaně tak, aby byly co nejúčinnější a dosahovaly maximálního zásahu u cílového publika. Naším cílem je poskytovat našim klientům přehledné a srozumitelné výstupy, které jim pomohou lépe porozumět hodnotě jejich marketingových aktivit a dále zlepšovat jejich strategie.