Přeskočit na obsah

Unikátní návštěvník – Unique User

Unikátní návštěvník (anglicky Unique User) je pojem z internetového prostředí. Jedná se o návštěvníka, který za určité časové období navštíví danou webovou stránku.

Unikátní návštěvník = reálný uživatel?

Opakovaná návštěva toho samého návštěvníka se do statistik nepočítá, což znamená, že počet unikátních návštěvníků by se měl teoreticky rovnat počtu reálných uživatelů internetu (doplnění viz níže). Unikátní návštěvník je v podstatě ukazatelem úspěšnosti webu ve srovnání s jinými weby. Statistika unikátních návštěvníků se většinou počítá za jeden měsíc.

Unikátní návštěvník ovšem nemusí vždy odpovídat skutečnosti, jelikož se Unique User počítá podle IP adresy. Když tedy jeden člověk navštíví webovou stránku z notebooku, poté ze stolního počítače v kanceláři a nakonec z mobilu, tak bude jako unikátní návštěvník započítán třikrát.

banner 21 - Unikátní návštěvník – Unique User

Ve společnosti Key Advantage klíčově přistupujeme k analýze unikátních návštěvníků, což jsou jednotlivci, kteří navštívili webové stránky nebo digitální platformy našich klientů během určitého časového období, a to bez ohledu na počet návštěv, které každý z nich provedl. Toto měření nám umožňuje získat jasnější přehled o skutečném dosahu a působnosti marketingových kampaní v digitálním prostoru. Přesné sledování unikátních návštěvníků nám umožňuje lépe pochopit, jak nový obsah nebo kampaně rezonují s cílovým publikem, a identifikovat klíčové demografické skupiny, které se na naše platformy vracejí. Tato data využíváme k optimalizaci marketingových strategií, zvyšování uživatelského engagementu a zlepšování celkové uživatelské zkušenosti, aby každý marketingový zásah byl co nejefektivnější a přinášel maximální návratnost investic pro naše klienty.