Přeskočit na obsah

Kontextová reklama

Kontextová reklama je typem internetové reklamy, kterou se označují převážně textové inzeráty. Jak vyplývá z názvu tohoto pojmu, kontextová reklama se internetovým uživatelům zobrazuje podle kontextu – obsahu konkrétní webové stránky. Kontextová reklama je obvykle placena za proklik – viz PPC.

Kontextová reklama a klíčová slova

Jak vytvořit kontextovou reklamu? Zadavatel reklamy si musí zvolit správná klíčová slova v systémech, které se zabývají kontextovou reklamou a prodávají ji webům (např. Etarget, mClick,…). Pokud by zvolil špatná klíčová slova, tak hrozí, že se kontextová reklama bude zobrazovat na nerelevantních webech a nevyvolá tak adekvátní konverzi.

Příklad: U článku o receptech z cukety na webu Spektrumzdravi.cz se bude zobrazovat kontextová reklama z oblasti vaření či reklama na kuchyňské vybavení.