Uživatelé internetových vyhledávačů vyhledávají zpravidla dva typy frází. Prvním typem jsou obecná slova, která jsou vyhledávaná ve velké míře (např. fráze ubytování, reality, dovolená…) a jsou populární, druhým typem jsou fráze méně často vyhledávané, ale specifičtější a konkrétnější (např. rodinný dům 4+1 v Praze). Právě tyto specifické méně vyhledávané fráze se v oblasti SEO a PPC označují termínem Long Tail – dlouhý chvost.
Long Tail a optimalizace
Podle Paretova pravidla tvoří až 80 % návštěvnosti z vyhledávačů uživatelé, kteří vyhledávali konkrétní specifické fráze. Obecná slova přivedou na web pouhých 20 % návštěvníků, navíc je optimalizace na taková slova nákladná a neefektivní. Proto je při optimalizaci internetových stránek a tvorbě reklamních kampaní nutné cílení nejen na obecné, hojně zastoupené fráze, ale právě na fráze Long Tail.
Optimalizace PPC kampaní i SEO optimalizace internetových stránek na Long Tail je velmi důležitá. Umožňuje totiž díky přesnému cílení dosáhnout vysokého konverzního poměru a snížit náklady za reklamu.
V naší společnosti key advantage s.r.o. pracujeme velmi účinně s Long Tail při SEO optimalizaci i realizaci PPC kampaní, a dokážeme tak vytvořit efektivní řešení s vysokým konverzním poměrem.