Termín Public Relations (PR) neboli vztahy s veřejností patří ke klíčovým pojmům v oblasti médií a marketingu. Jako Public Relations bývají označovány techniky a nástroje, jejichž pomocí osobnost, firma či instituce komunikuje s veřejností. Jako Public Relations se také označuje oddělení uvnitř firmy nebo typ komunikační agentury (PR agentura).
Pro PR je charakteristická persvazivní funkce, jelikož cílem PR je ovlivňovat chování, názory a postoje veřejnosti. Nejedná se ovšem o reklamu, ale spíše o dlouhodobé budování pozitivního obrazu.
PR a jeho historie
S pojmem Public Relations přišel ve 20. letech 20. století Edward L. Bernayse, který se zabýval ovlivňováním veřejného mínění a propagandou. Přesto už ve starém Římě či Egyptě se používaly určité nástroje k budování pozitivního obrazu panovníka u veřejnosti.
Public Relations v praxi
Tradičními nástroji PR jsou tiskové konference, tiskové zprávy či tzv. PR články. Public Relations ovšem může být také ve formě emailové komunikace nebo samostatného média (například časopisu).
PR má za úkol posilovat pozitivní obraz firmy či instituce u veřejnosti, a to lze jedině díky využití médií různých typů, které sleduje hodně příjemců – televize přenášejí tiskové konference, v novinách se objevují tiskové zprávy (např. pozvánka na kulturní událost) i placené komerční PR články velebící značku nebo konkrétní produkt.
Chtěli byste mít vlastní tiskové zprávy nebo PR články do médií, ale nevíte, jak je vytvořit? Obraťte se na nás! Ve společnosti key advantage s.r.o. se specializujeme na Public Relations a v této oblasti máme spoustu zkušeností i spokojených klientů.
Ve společnosti Key Advantage se Public Relations (PR) věnujeme s maximální pečlivostí a kreativitou, protože víme, že každý článek a každé sdělení jsou příležitostí vyprávět příběh, který vaši značku přiblíží cílové skupině. Naše PR strategie zahrnují důkladné pochopení vaší cílové skupiny – analyzujeme jejich zájmy, potřeby a preference, a podle toho vytváříme obsah, který nejenže upoutá pozornost, ale také vzbudí emoce a poskytne užitečné informace. Používáme poutavé nadpisy a strukturované formáty s podnadpisy a bullet pointy, které zajišťují, že náš obsah je snadno čitelný a přehledný. Díky tomu zajišťujeme, že vaše značka bude vnímána jako autentická, relevantní a přístupná, což podpoří budování dlouhodobých vztahů se zákazníky.
Navíc při tvorbě PR obsahu zohledňujeme důležitost optimalizace pro SEO, což nám umožňuje zvýšit viditelnost vašich článků a zpráv v online prostředí. Dbáme na to, aby texty obsahovaly klíčová slova a byly strukturovány tak, aby vyhovovaly algoritmům vyhledávačů, což zajistí vyšší organickou návštěvnost. Vytváříme obsah, který je srozumitelný, přístupný a zároveň zajímavý – používáme skutečné příklady, příběhy a otázky, které čtenáře vtáhnou a umožní jim lépe se s vaší značkou propojit. Díky promyšleným výzvám k akci (call to action) zvyšujeme interakci s publikem, povzbuzujeme čtenáře ke sdílení, odběru newsletterů nebo vyzkoušení vašich produktů, což přispívá ke zvýšení čtenosti a většímu zapojení zákazníků.