„Ty jsi tuhle čokoládu ještě nikdy neměl? Kup si ji, je fakt výborná!“ Tato věta dokonale popisuje marketingový pojem Word of Mouth (WOM), který lze volně přeložit jako „šeptanda“ či „doporučení“. WOM je tedy marketing zaměřený na vyvolání efektu ústního šíření reklamy neboli stavu, kdy si daný produkt či značku budou doporučovat spotřebitelé mezi sebou. WOM je také součástí buzzmarketingu.
Lidé, kteří nevěří síle marketingu, říkají, že jejich zboží se dobře prodá samo právě díky osobním referencím. To je však pravdou jen u těch nejlepších a bezkonkurenčních produktů. Firma, která chce zaujmout a vyvolat šeptandu a vlnu doporučení, by rozhodně měla vyzkoušet Word of Mouth marketing.
Word of Mouth marketing jako důležitý aspekt
A jak taková kampaň vypadá? Musí být originální, překvapivá, nebo úplně odlišná od všech ostatních. Pokud je nabízený produkt kvalitní a WOM marketing propracovaný, tak se může stát, že o vaši reklamu se postarají sami zákazníci.
Word of Mouth marketing je v současnosti velmi důležitý, a to v souvislosti s internetem a sociálními sítěmi. Na specializovaných webových stránkách lze najít recenze produktů, na Facebooku vznikají skupiny, v nichž se hodnotí konkrétní produkty či služby. To nejdůležitější ovšem je, že lidé dají na názory a doporučení ostatních. Proto je třeba WOM marketing rozhodně nepodceňovat.