Přeskočit na obsah

Ambush marketing

Ambush marketing je pojem označující takové marketingové jednání, které je nějakým způsobem neférové, škodné či příživnické. Někdy se proto nazývá také parazitující marketing.

Ambush marketing v praxi

Ukázkovým příkladem ambush marketingu je jakákoli reklama, pomocí níž se podnikající subjekt identifikuje s akcí, která má jiné oficiální sponzory. Ti si práva na reklamu poctivě zaplatili, tudíž na ni mají oficiální právo. Ten, kdo si tato práva nezaplatil, a přesto svou značku s danou akcí spojuje či ji propaguje, provozuje ambush marketing a v důsledku se přiživuje zadarmo. Týká se to například marketingových kampaní v době pořádání olympijských her, kdy firmy neoprávněně využívají oficiální symboly her, přestože nejsou jejich oficiálním sponzorem.

Vzhledem k tomu, že ambush marketing těží z aktivit své konkurence, označujeme jej za agresivní a ofenzivní formu marketingu. Můžeme říct, že se jedná o jakousi finančně výhodnou alternativu sponzoringu.

7238fa4d ambush marketing puntos clave al crear una estrategia - Ambush marketing

Zdroj: www.informabtl.com

Tato taktika může být velmi efektivní, pokud je použita správně, protože využívá momentální pozornosti a vzrušení kolem významné události, což umožňuje značce dosáhnout širokého dosahu bez nutnosti vysokých nákladů na oficiální sponzorství. Značky, které využívají ambush marketing, často musí pečlivě zvažovat, jak se odlišit od oficiálních sponzorů, aby se vyhnuly právním komplikacím, ale zároveň zůstaly viditelné a relevantní v kontextu akce.

Nicméně, ambush marketing může mít i negativní dopad na dlouhodobou pověst značky, pokud je vnímán jako neetický nebo agresivní. Pokud spotřebitelé vnímají tuto strategii jako nečestnou nebo zavádějící, může to poškodit důvěru v danou značku. V Key Advantage se zaměřujeme na zajištění, aby všechny marketingové strategie byly etické a transparentní, přičemž využíváme efektivní a kreativní metody pro budování značek bez rizika poškození jejich pověsti.